Pentru prima data,cercetatorii au fotografiat o molecula

V-a placut fizica,chimia? Mie foarte mult, insa toate pana la probleme, la ele ma impotmoleam, nu gaseam rezolvari, si ca orice elev normal care nu se crede un geniu, imi puneam deseori intrebarea "La ce dracu' imi ajuta?", pentru ca nu ma pot vedea studiind aceste doua materii in viitor.Din totdeauna, notele cele mai mari le-am luat la prezentari,proiecte, alte inovatii si descoperiri...Oh si cate amintiri, si bune, si mai putin fericite dar constructive, am avut totusi ceva de invatat, acum stiu cu ce se mananca, si chiar mai mult, am invatat sa ma feresc de fulgere si trasnete (o intamplare uratica ,tare hazlie dar cu happy end, pe care nu am s-o uit toata viata...si toate astea datorita dnei.profesoare Elena Apostoiu... clipe extraordinare, de povestit nepotilor, si nu numai lor ci si voua poate alta data.

Pentru prima data , oamenii de stiinta de la IBM, au reusit sa fotografieze o molecula cu ajutorul unui microscop de forta atomica (foto 1), descoperind in acelasi timp si totalitatea legaturilor chimice din aceasta.

"Este prima dată când toţii atomii dintr-o moleculă au fost înfăţişaţi", explică Leo Gross, şeful echipei de cercetători IBM Research Zurich, cel care dezvaluie in premiera ca rezultatele ar putea avea un impact imens asupra nanotehnologiei. Înţelegerea pe deplin a structurii unei molecule poate conduce la realizarea unor tehnologii la nivel molecular, atat de importante in medicina si in tratarea fiecarei afectiuni,boli.

De un milion de ori mai mica decat un fir de nisip,molecula arata ca un fagure, ce doreste a fi gustat de cat mai multe guri experimentate, care ar putea da omenirii o alta turnura, o alternativa la tot ceea ce inseamna "tehnologie invechita".

foto 1



Cele cinci inele hexagonale de carbon, cu atomii de hidrogen grupaţi în jurul lor.




Un 3D view care arată modul în care o singură moleculă de monoxid de carbon a fost utilizata pentru a crea imaginea utilizând asa numitul efect de "diapazon"


Iar ei, sunt eroii !




PS: In intro-ul acestui post, am folosit mai mult timpul trecut pentru ca am cativa ani de cand nu mai studiez aceste doua materii, iar partea studiata in liceu, aproape ca am urat-o. Sa nu faceti ca mine :))

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Pentru a fi sigur de acceptarea comentariului tau pe acest blog asigura-te ca:

* folosesti un limbaj decent
* nu instigi la atitudini antirasiste, antisemite, etc
* nu te ascunzi sub identitatea unui personaj anonim, orice comentariu cu autor anonim nu va fi publicat.
* in caz ca nu esti utilizator inregistrat, poti selecta "Nume/Adresa URL"